bus(s)iga killen

jag har lagt in en bit frusen falukorv i mickron, sitter vid datorn, vince sitter vid tv:n
mickron piper en gång, en minut passerar mickron piper igen
Mamma maten e klar!
Jag tänker stilla I WISH!! det går en kort stund, mickron piper
maaamma maten e klaar!!
ja ja svara jag
börjar vrålgrina maten e klaaar mamma snyft snyft
ja ja men varför gråter du?
Du ska bara komma!!
stoppar mickron vince slutar gråta i soffan


när jag släppte ut vince ur bilen efter att ha hämtat honom på dagis kommer en ljuvlig odör imot mig
Har du fisit?
Nej det var lilla sol!
säkert..

När jag sitter och vilar med Sol på golvet kommer han farandes, med en härlig odör i släptåg
Har du fisit?
Nej det är lilla Sol, men jag behöver bajsa!
jo jag känner det
kläderna slits av.
stanna här mamma, inte följ efter mig.. springer mot toa, jag måste gå till pastan som kokar
nej mamma inte kom hiiit
nej nej


Om jag äter upp all maten då betyder det att jag får spela!
Jasså!?
Ja för det har jag bestämmt!
Men du äter ju inte nu!
Men om du pratar med mig mamma då kan jag äta.
Men jag äter ju, och man ska inte prata med mat i munnen.
(med mat i munnen) men jag kan prata med mat i munnen!!
Jo men man SKA inte prata med mat i munnen! det finns två anledningar
1 för man kan sätta i halsen och då hostar man så gör det ont
2 det kan komma ut mat då, då kanske man spottar den maten på någon!
ledsen min men det vill jag inte!
Nej så då får man inte prata med mat i munnen.
Men om man siktar med munnen (demonstrerar genom att snurpa ihop läpparna upp mot taket)
så kommer spotten ner i munnen igen och sen åker den ner i benet och då hittar den itte och då hittar den ett hål och så åker den in i det andra benet och sedan kommer den till snoppen och då blir den en kiss och sedan kommer den ut!


Jag bytar en blöja på Sol då hon gjort nr 2 (Hmm var det hon som fes ändå??) medans Vince ska äta upp (en jätteportion som jag inte tror han ska klara) han kommer in och säger nöjt att han ätit upp allt och tycker han ska få spela.
Va!? har du ätit allt, jag ska kolla i din skål sedan.
Jag kan hämta den
det behövs inte
jo! kommer bärandes med skålen
åh vad duktig du e jag tror nästan inte mina ögon, ställ tillbaks den nu
innan den går sönder!?
ja
han kommer även med glaset och visar att han drukit upp
ja vad bra, ställ tillbaks den nu
innan den går sönder!?
ja. vad duktig du är!
Nu får jag spela!
En sak till, du måste tvätta munnen och händerna
men det är ju två saker mamma (säger han och tittar lite " stackars lilla mamma som inte kan räkna" på mig)

mamma!! titta lilla sol står upp!
var fäörsiktig så hon inte rammlar (han står aldeles bakom henne och viftar)
det ser ut som hon dansar
hon vinglar ostadigt
han dansar om en banan..

Om man frågar vad han gjort på dagis följer ett av två standardsvar
Jag vet inte
eller
Jag kommer inte ihåg

Om man frågar vad de ätit på dagis kommer ett av dessa svar
vet inte
eller
kommer inte ihåg
eller kyckling...kanske
eller om man kommer med förslag
var det ris? -ja
eller pasta? -ja
eller soppa? kanske
detta sägs på följd..

jäkla unge!
vad sa du!?
Sol är en unge!
ja det är hon, men vad sa du?
får man säga jäkla unge?
Nej vem har sagt det?
en på dagis! Mio sa att man får säga jäkla unge, men en annan sa att det får man inte.
det får man inte!
ookejjj men det var allihop som sa det

Du får inte skriva mer för min skull mamma
jo
nej för jag bestämmer det!
sluta vincent
nej för annars blir jag snart arg och ringer till pappa och till tomten och då får du inga julklappar

Mamma bor vi i sverige?
Jaa
wohoo vi har flyttat hör du det lilla Sol vi bor i sverige
kul att någon kan uppskatta  det med skitvädret på utsidan

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Hej, hur är det med dig ?

2011-03-21 @ 15:00:04
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0