Trottsiga barnet

Trottsiga barnet såg snällt på tv i morse så jag kunde slummra i soffan, det var skönt.
Trottsiga barnet ville spela tv-spel (Wii) sedan.
-Mamma du måste hjälpa mig.
-Vill du spela detta?
Ne-ej
-Vill du spela detta?
-Ne-ej
-Vill du spela detta?
-Ne-ej
-Vill du spela detta?
-Ne-ej
Vill du spela detta?
-Jaa

-Mamma du måste hjälpa mig.
-Men jag vill inte spela detta
- JOO det vill du
-Nej det vill jag inte, det är tråkigt
-JOO DU VILL SPELA DETTA!!
-Men det var ju du som skulle spela
-jaa, men du måste hjälpa mig! Mamma gör här nu!

-Nu måste mamma ringa ett viktigt samtal
-Nej du måste spela med mig!
-Nej nu ska jag ringa
-Jag vill oxå höra på mormor
-Det är inte mormor
sätter på speakern så trottsiga barnet kan höra
tråkigt samtal om försäkringar, jag hör inte, trottsiga barnet pladdrar om allt mellan himmel och jord och att han vill spela
jag får ursäkta 100ggr och be tanten upprepa sig
-mamma hör du mig? mamma mamma mamma hör du mig?

-Nu ska du sova
-Jag måste bara spela bollen en gång (visar upp ett finger för att visa att det bara e en gång.

-Nu ska du sova
-Ja-a jag vill det
-jag ska göra välling
-Ja jag vill det
-bra

-mamma, jag vill inte sova mer
-Men du har ju inte sovit!?
-Jo lite, du kan sova här hos mig
-Nej jag ska äta

-mamma jag vill inte sova mer
jag måste jobba lite
-Jag älsklar dig
-jag älskar dig med
--NEJ, JAG älsklar dig!
-vila lite nu
-jag kan inte se dig
-jag sitter här ute
-jag måste sitta upp då kan jag se dig mamma
-men då kan du inte sova
-jo-ho
-vila nu
-nej du måste få en puss
trottsiga barnet kommer och pussar och springer tillbax
-Mamma jag glömde krama dig
trottsiga barnet kommer och kramar och springer tillbax
-Mamma du kan sova hos mig
-ja jag kan sova hos dig
lägger mig hos trottsiga barnet
trottsiga barnet klappar mig i ansiktet
-sov nu
-jag måste klappa dig
-nej vi ska sova nu
trottsiga barnet trycker på min näsa
-det är en knapp
-nej det är min näsa sluta nu
-jag älsklar dig, det är dagen nu!

-jag måste kissa
-då går vi och kissar
trottsiga barnet kliver upp på toa
-jag måste bajsa oxå
-ok gör det
-gå ut då
-ok

-mamma jag e färdig
-det kom ju ingen bajs
-jo den kom en annan dag
-ok

-mamma du vill ha kankaka nu!
-ok
-här har du
äter låtsas pankakakan
-jag har gjort blått kaffe till dig
-tack

-nu ska du inte vara vid datorn
-vad ska vi göra då
-jag älsklar dig
-jag älskar dig med
-det är natten och dagen nu, och då får man gå
-ok

-har du pausat spelet
-ja
-jag måste pussa dig
pussar på armen

-gå och ta på dig kläder
-jag ska göra det sen

-gå och ta på dig kläder nu
-jag ska göra det sen

-Nu hämtar jag kalsongbyxor
-det är ju en tröja
-jag vill ha den tröjan
-den e smuttsig
-NEJ; DET ÄR DEN INTE
-ok

-vad e det som låter?
-det är nog katterna
-Nej, det är golvet som pratar med mig
-ok
-vad e det som låter?
-det är nog golvet
-nehej, vad e det som låter?
-jag vet inte?
-joho! vad e det som låter?
-jag vet inte
-joho, vad e det som låter
-jag vet inte, sluta nu
-vad e det som låter mamma?

-jag måste spela nu
-ska du inte se på en film?
-nehej
-men du spelar ju ändå inte, du tvingar ju mig att spela!
-nej du ska bara hjälpa mig lite
jag spelar och försöker få trottsiga barnet att spela det jättetråkiga spelet
-Nej du måste hjälpa mig
-kan vi spela detta istället
-NEEEEEEEJ



Kommentarer
Postat av: Joanne

Gaaaaah vad söt han är hahahahahaha!

Suttit och skrattat som n tok, tack för det ljuvliga inlägget, mer sånt!

2010-01-29 @ 21:23:07
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: Maggi

Haha..

Det där har du citerat bra! Låter precis som "trotsiga barnet"... =)

2010-02-03 @ 11:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0